A Far Cry egy FPS játék, melyet a német Crytek fejlesztett és a francia Ubisoft adott ki. Észak-Amerikában 2004. március 23-án, Európában 2004. március 26-án jelent meg. A játék a Cryengine, a Crytek saját fejlesztésű motorjával futott, aminek az az érdekessége, hogy körülbelül egy szinten volt a szintén 2004-ben megjelent Half-life 2 motorjával, a Scource engine-nel és az Id Tech 4-gyel, ami a Doom 3-at hajtotta. Bár a játék motorját nem tulajdonították forradalminak, képességeit nézve nem volt lemaradva vetélytársaitól, tartalmazott élethű fény-árnyékolást, részletes textúrákat és effekteket, hatalmas területeket tudott töltőképernyő nélkül megjeleníteni, emellett a játék fizikája is egy ligában indulhatott a Half-Life 2-jével. A játék sikere ellenére nem jutott akkora kultikus státuszba, mint az előbb említett cím, aminek az okai a nehéz játékmenet, a checkpoint-rendszer és a felejthető történet volt. Sokan viszont 2004 legjobb FPS-ének tartják, mert az akkoriban megjelent belső nézetű FPS-ekkel ellentétben a Far Cry nemlineáris játékmenete, szkriptmentessége és a sokak szerint forradalmi AI (Mesterséges Intelligencia) egy teljesen új FPS játékélményt nyújtott.